Thursday, November 12, 2009

[MMgtalkers:3346] Fwd: ျမန္မာတစ္ျပည္လံုးမွာ ၀ိပႆနာလုပ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ အ၀ီစိေရာက္ၾကမည္ ဟူေသာ ေဟာေျပာခ်က္....(အပုိင္-၆-)



---------- Forwarded message ----------
From: ko tar <kotar73@gmail.com>
Date: 2009/11/12
Subject: Fwd: ျမန္မာတစ္ျပည္လံုးမွာ ၀ိပႆနာလုပ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ အ၀ီစိေရာက္ၾကမည္ ဟူေသာ ေဟာေျပာခ်က္....(အပုိင္-၆-)
To: ayeaye11@gmail.com




---------- Forwarded message ----------
From: ko tar <kotar73@gmail.com>
Date: 2009/11/12
Subject: ျမန္မာတစ္ျပည္လံုးမွာ ၀ိပႆနာလုပ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ အ၀ီစိေရာက္ၾကမည္ ဟူေသာ ေဟာေျပာခ်က္....(အပုိင္-၆-)
To: thiha.k28@gmail.com


`ပါသာဒိကသုတ္´ အမည္ရွိေခြထဲတြင္ ဒုတိယေခြ၌ ဓမၼေစတီ
က ဤသို႔ ေဟာထားပါသည္။

«က» `ဘုနး္ ႀကးီ မ်ားက ေထရ၀ါဒ ဒႆနသမၸဒါနည္းဆုၿိပီး နည္း
တစ္ခုနဲ႔ ေဟာပါတယ္။ ဒီကေန႔ ျမန္မာတစ္ျပည္လံုးမွာ ၀ိပႆနာလုပ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဘာ၀နာသမၸဒါ နည္းနဲ႔ လုပ္ေနၾကေတာ့ အက်ိဳးသတ္သမားေတြျဖစ္ၿပီး
ဥေစၦဒဒိ႒ိသမားေတြ ျဖစ္ေနၾကလုိ႔
ေသရင္ အ၀ီစိေရာက္ၾကရမယ့္
သူေတြခ်ည္း ပါပဲ ။

`ဘုန္းႀကီးတို႔က နဲနဲကေလးပဲ (ေဟာမွာပါ။) အကုန္မေဟာပါ
ဘူး။ ကိုယ့္ဆရာသမားမ်ားက ေပးခဲ့တဲ့...(နည္းေတြပါ။) ဆရာ
ေတာ္ဦးဥကၠံသဗုဒၶိေပါ့။ (အဲဒါ) ဒီဆရာေတာ္ ဦးစေႏၵာဘာသတုိ႔ရဲ႕
ဆရာေပါ့။ အဲဒီဆရာေတာ္ (ဥကၠံသဗုဒၶိ)က ေပးခဲ့တဲ့ အရိယသစၥာ
နည္းရယ္၊ သတိပ႒ာန္နည္းရယ္၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နည္းရယ္၊ ပဋိသမၻိ
ဒါနည္းရယ္၊ ပ႒ာန္းနည္းရယ္လုိ႔ နည္း(၅)နည္း ရွိပါတယ္။

(ခ) `ဒီေတာ့ ဒီကေန႔ တရားအားထုတ္တဲ႔ပုဂၢဳိလ္ေတြကုိ ဘုန္းႀကးီ
မ်ားက ေမးၾကည့္ပါတယ္။ လူတုိင္းကို ေမးပါတယ္။
ေဟတုပစၥေယာ...(ပ)...အ၀ိဂတပစၥေယာ။ ဒီ (၂၄)ပစၥ ည ္းထဲမွာ
ယူတယ္ လွမ္းတယ္လုိ႔ ပါသလား။ (မပါဘူးဗ်။) မပါဘဲ တရား
ရတယ္ ။ (မွ တ္ထ ား-မွ တ ္ ထ ား။)

(ဂ) `ဘုန္းႀကးီ တိ႔ု တရားေဟာတာကို သတိပ႒ာန္လည္း မပါဘူး
လို႔ ေျပာၾကတယ္။ ဘာလုိ႔ မပါရမွာလဲ။ ငါက သတိပ႒ာန္လဲ ေဟာ
တယ္။ ဓမၼာႏုပႆနာ=ဥပါဒါနကၡႏၶာကို ေဟာတယ္။ ဓမၼာႏုပႆ
နာကို ဘယ္လုိ႐ႈလဲဆုိရင္ ပဥၥသုဥပါဒါနကၡႏၶသု။ ဒါပဲ။ အခု အဲဒါ
ေတြကို မေျပာပါဘူး။ အရိယသစၥာနည္းက ဓမၼစၾကာက လာတယ္။
သတိပ႒ာန္နည္းက မဟာသတိပ႒ာနသုတ္က လာတယ္။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နည္းက ေျပာစရာ မလုိပါဘူး။ ပဋိသမၻိဒါနည္းက်ေတာ့ ဗမာ
ျပည္မွာ ေဟာတဲ့ ဘုန္းႀကီးက ရွားပါတယ္။ ဖႆ၌သိေသာဥာဏ္
သည္ အတၳပဋိသမၻဒါမည္၏။ ဖႆ၏ အေၾကာင္း၌ သိေသာဥာဏ္
သည္ ဓမၼပဋိသမၻိဒါမည္၏။ အဲဒီအထဲမွာ ေကသာ=ဆံပင္ဆိုတာ
ေတြလဲ မပါပါ။ ယူတာ လွမ္းတာ ၾကြတာ ေတြလဲ မပါပါ။

(ဃ) `ဘုန္းႀကီးတုိ႔ရဲ႕ ဆရာေတာ္ျဖစ္တဲ့ ဦးစေႏၵာဘာသက
တရားေဟာေနတာ ႏွစ္ ၂၀-ေက်ာ္ ရွိပါၿပီ။ မွတ္တမ္းတင္ထား
တာက မရွိဘူး။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ဦးစေႏၵာေဟာသမွ်တုိ႔ကို မွတ္တမ္း
တင္ဖို႔ေျပာၿပီး မွတ္တမ္းတင္ၾကရပါတယ္။ ခုဆုိရင္ ဦးစေႏၵာေဟာ
ထားတာေတြ ေတာ္ေတာ္ မွတ္တမ္းရွိလာပါၿပီ။
`ဒီေထရ၀ါဒဒႆနသမၸဒါနည္းနဲ႔ ေဟာထားတဲ့ တရားေခြ
ကို အေပၚမွာထားၿပီးေတာ့ အဂၢမဟာပ႑ိတဆရာေတာ္ႀကီး
က ေအာက္ က ေန က်ဳံ ႕ က်ဳံ ႕ ကေလးနဲ ႔ ထုိင္ျပီး နာယူတယ္ ။
အဘိဓဇ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက နာယူၾကတယ္။ အဲဒါ...။

(င) `ဦးေကာသလႅ'သည္ စာတတ္ပါတယ္။ တရားေဟာပါတယ္။
ဒါေပသိ-တဏွာေက်ာ့ကြင္းမွလဲ မလြတ္ေသးပါ။ မိစၦာဒိ႒ိေက်ာ့
ကြင္းမွလဲ မလြတ္ေသးပါ။ ငါက စာတတ္တယ္။ အသက္ ၄၀-နဲ႔
ပိဋကတ္သံုးပံု အာဂံုေဆာင္ႏုိင္ခဲ့တယ္ဆုိတဲ့ မာနေက်ာ့ကြင္းမွလဲ
မလြတ္ေသးပါ။ ခုခ်န္ထိေတာ့ ေခ်ာတိုင္ထိပ္မွာပဲ ရိွတယ္။ ေခ်ာတုိင္
ေပၚက ေလွ်ာမက်ေသးပါဘူး။
`ဦးစေႏၵာဘာသာက ဘုနး္ ႀကးီ တိ႔ု ဆရာပါ။
ဆရာေတာ္ ဦးေသာဘနဆုိတာလဲ ဆရာသမားပါပဲ။ မယံ၊ တပည့္ေတာ္=ေထရ၀ါဒီတုိ႔
သည္။ တဏွာပါေသဟိ၊ လုိခ်င္တဲ့ တဏွာေက်ာ့ကြင္းတုိ႔မွလည္း။
၀ိမုစၥႏၲိ၊ လြတ္ၾကပါကုန္၏။ ဒိ႒ိပါေသဟိ၊ အယူမွားတဲ့ ေက်ာ့ကြင္း
တုမလည္း။ ၀ိမုစႏ၊ိၲ လြတၾ္ ကပါကုန၏။ မာနပါေသဟိ၊ ...။
ဣႆမစၦရိယပါေသဟိ၊...ဦးေကာသလႅ'ကို ၾကည့္။ ဦးေကာသလႅ'က
ေက်ာ့ကြင္းေတြထဲမွာ မရွိဘူး။ လြတ္ကင္းေနတယ္။

(စ) `ဟိုလြန္ေလၿပးီ ေသာ ၂၆-ႏွစ္ေလာက္က ေရျမဳပ္တဲ႔အထဲမွာ
ေထရ၀ါဒတရားေတြကုိ က်ားကုတက်ားခဲ လုပ္ခဲ႔တ့ဲ ဦးစေႏၵာဘာသ
ကို ရွိခုိးပါတယ္။ ဦးစေႏၵာဘာသဆုိတာ...ေျမာက္ဥကၠလာမွာ
ဘုန္းႀကီးတယ္။ ဒီဂုဏ္ေတြကို ရွိမခုိးပါဘူး။
`ဦးေကာသလႅ'ဆုိတာကလဲ ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္းေဘးက သဲေတာထဲ
မွာ ဦးစေႏၵာတုိ႔၊ ဦးရွမ္းတုိ႔၊ တရားသင္တန္းလာတက္ၾကတဲ့ ဆရာ
ေတာ္ေတြ၊ ဒီဆရာေတာ္ေတြရဲ႕ ေထြးခံေဆးရင္း ၾကက္သြန္လွီးရင္း
ေထရ၀ါဒကို ရခဲ့တဲ့ဘုန္းႀကီးပါ။

(ဆ) `အခုဆုိရင္ ဆရာေတာ္ဦးဣေႏၵာဘာသ မရွိေတာ့ဘူး။
ဆရာေတာ္ဦးဥကၠံသဗုဒၶိ မရွိေတာ့ဘူး။ ဆရာေတာ္ ဦးဧသိက မရွိ
ေတာ့ဘူး။ ဘုန္းႀကီးတို႔အလွည့္ ေရာက္လာပါၿပီ။ ဘုန္းႀကီးဆိုလိုတဲ့
သေဘာကို ခင္ဗ်ားတို႔ သေဘာေပါက္ပါတယ္ေနာ္။ ေထရ၀ါဒသာ
သနာေတာ္ကို ခက္ခက္ခဲခဲ တည္ေထာင္ရပါတယ္။
ဆရာေတာ္ ဦးနာရဒ ဆုိရင္ `ညစာခုိး စားတယ္ ။ ဒကာမနဲ ႔
တြ ဲသြားတယ္ လုိ႔ ဆရာႀကီး (ဦးျမင္႔သ ိန္း )ဆီ တရားလိ ုက္တုန္းက
အေျပာခံရတယ္။ အံမယ္ေလး။ တုိ႔လဲ အေျပာခံ ရတာပဲ။
အဲသလုိမ်ဳိး ခက္ခ က္ခ ဲ ခ ဲ တည္ ေ ထာင္ခ ဲ ့ရတဲ ့ ေထရ၀ါဒသာ
သနာေတာ္ ႀကီး ...။
`အခု ထုိက္သင့္သေလာက္ေပါ့။ ျပန္႔သင့္သေလာက္လဲ ျပန္႔ပါ
တယ္။ ပြားသင့္သေလာက္လဲ ပြားပါတယ္...။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔
မပယ္သင့္ မပယ္ထုိက္တဲ့ခႏၶာကို ပယ္ရင္သတ္ရင္ ဥေစၦဒဒိ႒ိ
ျဖစ္တယ္။ ပယ္သင့္ပယ္ထိုက္တဲ့ခႏၶာကို လက္ထဲမွာ သိမ္းထားရင္
သႆတဒိ႒ိျဖစ္တယ္။

ေ၀ဖန္ေျဖရွင္းခ်က္ အက်ဥ္း။

(က) ၌ အဓမၼ၀ါဒျဖစ္ေသာ ေထရ
၀ါဒ ... နည္းဟု မွတ္ပါ။

ျမန္မာျပည္ရွိ တရားသမားေတြအရ
မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီး၊
မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီး၊
မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးတုိ႔ပါ ဥေစၦဒဒိ႒ိသမားမ်ားျဖစ္၍ အ၀ီစိက်-ဟု ဆုိထားပါသည္။

(ခ) ျဖင့္ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္လာ ကာယာႏုပႆနာ-ဣရိယာ
ပထပဗၸႏွင့္ သတိသမၸဇညတုိ႔ကို ပယ္ခ်ထားသည္။
စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါ။
ျမတ္ဗုဒၶ၏တရားေတြကို ဖ်က္ဆီးသူပါလား။

(ဂ) ၌ ဓမၼာႏုပႆနာကို ဥပါဒါနကၡႏၶာဟု ဆုိထားရာ ၄င္းဥပါဒါနကၡႏၶာဟူသည္
အေတြးပံုရိပ္(ပညတ္)ကို ဆိုလိုျခင္းေၾကာင့္ အမွားသာတည္း။
ပဋိသမၻဒါနည္းမွာ သာသနာႏွစ္ ၁၀၀၀- အတြင္း မွာသာလွ်င္ ရွိေကာင္းေသာ
နည္း (၀ါ) ပဋိသမၻိဒါဥာဏ္ျဖစ္၍ အရိယာျဖစ္သူသည္ ပါရမီႀကီးသူျဖစ္၍
သာသနာႏွစ္ ၁၀၀၀-ေနာက္ပငး္ မွာ မရွႏငေတာ့ၿပဟ၍ အဂၤုတဳိၱရ္အ႒ကထာ
(ပ-အုပ္၊၆၇။ဋီကာ-ပ-အုပ္၊ ၁၁၈)တို႔၌ ရွိပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဓမၼေစတီတုိ႔၏
ပဋိသမၻိဒါနည္း အယူ၀ါဒမ်ား အားလံုးသည္ အသက္မပါေသာ ကိုယ္သာတည္း။
ထု႔ိေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္က က်ားေသကို အသက္သြငး္ မႈ မျပဳဘဲ လက္ခံ
ရံုသာ လက္ခံပါသည္။ ဤ(ဂ)ျဖင့္လည္း မဟာသတိပ႒ာနသုတ္လာ ဒြိတၱႎသ
ကာယႏွင့္ ဣရိယာပထတုိ႔ကို ပယ္သည္။

(ဃ) ၌ ဆရာေတာ္ႀကီး မ်ားကို အလြဲသုံးစားျပဳ၍ လူတုိ႔ကုိ လွည္႔စား
ထားေၾကာင္း ေတြ႔ရပါသည္။
ဘြဲ႕အမည္၊
ေက်ာင္းတုိက္၊
ၿမိဳ႕ရြာ ရပ္ကြက္
အတိအက်ျဖင့္ ေျပာမွသာလွ်င္ ယံုေလာက္ပါသည္။ အဆုိပါ ဘြ႕ဲ ရဆရာေတာ္
ႀကီးမ်ားသည္ (ပညာတတ္ျဖစ္လွ်င္) အဓမၼ၀ါဒတုိ႔ကို မနာကုန္ရာ။

(င) တြင္ `ေက်ာ့ကြင္းတုိ႔မွ မလြတ္ေသးပါ။ ....ေက်ာ့ကြင္းတုိ႔မွ
လြတ္ပါသည္´ ဟူ၍ ေဟာထားရာ ဘယ္ေလာက္မ်ား ေရွ႕ႏွင္ေနာက္ တည္႔ေနပါသနည္း။

ပိဋကတ္သံုးပံု ေဆာင္ႏုိင္လွ်င္ တိပိဋကဘြဲ႕ ရရွိေအာင္ ၀င္ျပန္
လုိက္ပါေတာ့လား။

(စ) ျဖင့္ ဓမၼေစတီတုိ႔၏ ေထရ၀ါဒသည္ သဂၤါယနာ(၆)တန္၀င္
ေထရ၀ါဒ-မဟုတ္-ဟု ျပသည္။

(ဆ) ၌ အထူးရွင္းျပစရာ မရွိပါၿပီ။ အဓမၼ၀ါဒျဖစ္ေသာ ေထရ၀ါဒ
အဖြ႕ဲ အစည္းအေၾကာင္း သတင္းစကားမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအဖြ႕ဲ အစည္းက
မည္သုိ႔ လုပ္ေဆာင္ေနၾကသနည္း။

ဆရာေတာ္ ဦးနာရဒ ဆုိရင္ `ညစာခုိးစားတယ္ ။
ဒကာမနဲ ႔ တြ ဲသြားတယ္ လုိ႔ ဆရာႀကီ း (ဦးျမင္႔သ ိန္း )ဆီ တရားလိုက္တုန္းက
အေျပာခံရတယ္။ အံမယ္ေလး။ တုိ႔လဲ အေျပာခံ ရတာပဲ။



--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "MyanmarGTalkers (Gtalkအသံုးျပဳသူျမန္မာမ်ားအဖြဲ ့)" group.
To post to this group, send email to myanmargtalkers@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to myanmargtalkers+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/myanmargtalkers?hl=my
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

No comments:

Post a Comment